Proč je důležitý a jaká je v něm vaše (rodičovská) role.
Koncepce lekce
Lekce jsou sestaveny tak, aby zahrnovaly všechny oblasti psychomotorického vývoje dítěte ve věku od 4 měsíců do 3 let. Během lekce se aktivně zapojujete do fyzických aktivit i do sociálních dovedností dítěte a prohlubujete tak svůj rodičovský potenciál.
Vaše důvěra v systém lekcí, jeho smysluplnost a komplexnost je základem respektu, který začíná u vás a přirozeně ho přebírá i dítě. Váš vztah k řádu na lekci je tedy klíčový. Díky Vašemu sladění s ním umožníte jeho přirozené přijetí i dětmi.
Jak to funguje v lekcích a jak doma
Způsob spolužití s dětmi prochází velkými změnami a často je těžké čerpat z vlastního dětství. Většinou jen víme, že to chceme mít jinak a hledáme svůj vlastní způsob. Cesta k oboustranně respektujícímu vztahu snadno sklouzává do “neřádu” nebo dokonce postavení dítěte nad sebe. Dítě se pak ocitá v pozici, která mu nepřísluší. Nese část tíhy/zodpovědnosti, která patří rodičům.
Držení řádu na lekcích je díky podpoře lektorky a ostatních maminek jednodušší. Pravidla jsou daná. Naším záměrem je váš zážitek spokojených spolupracujících dětí. Věříme, že díky tomuto zážitku (s vlastním dítětem i s ostatními dětmi v lekci) bude pro vás přirozenější a jednodušší přenést si tuto zkušenost i domů/mimo studio. Budete jistější nebo si ověříte, co vám funguje.
Jaká je úloha rodiče v lekci – jak být dítěti oporou i inspirací?
Naše pravidla jsou laskavá. Pro vás, rodiče, jsou na začátku, stejně jako pro děti, nová. Zapojujete je do své role v lekci postupně, tak, jak je to pro každého z vás možné. Jsou i dny, kdy se nedaří a je to v pořádku. Všichni nicméně směřujeme k tomu, abyste:
Co může být obtížné?
Svoji sílu/autoritu k tomu nepustit si můžete představit na příkladu